Po polsku
Kontekst projektu:
Nasza szkoła od kilku lat za jeden z najważniejszych celów stawia sobie nowoczesne nauczanie. Kierujemy się przekonaniem, że dobrze wyszkolona kadra zarządzająca oraz chęć podniesienia kwalifikacji przez nauczycieli zwiększy prawdopodobieństwo zrównania szans edukacyjnych naszych uczniów z szansami ich rówieśników z krajów lepiej rozwiniętych, szczególnie z Unii Europejskiej, a także pozwoli na ich zrównoważony rozwój.
Chcielibyśmy podnieść kwalifikacje zawodowe kadry w ramach Akcji 1. w programie Erasmus+. Pragniemy również w przyszłości, po przygotowaniu kadry, realizować projekty w ramach platformy eTwinning oraz w Akcji 2. w programie Erasmus+.
Cele i założenia projektu:
- doskonalenie umiejętności związanych z profilem zawodowym kadry;
- podniesienie jakości pracy kadry,
- intensyfikacja innowatorskich działań w codziennej pracy z uczniem;
- poprawa znajomości języków obcych, a w związku z tym:
- zwiększenie perspektyw efektywnego uczestnictwa w kolejnych projektach,
- ułatwienie dostępu do obcojęzycznych źródeł wiedzy,
- możliwość nawiązywania samodzielnej współpracy z przedstawicielami różnych firm, przedsiębiorstw (unikając instytucji pośredniczących),
- przygotowanie kadry do pracy z grupami zróżnicowanymi pod względem społecznym, językowym, kulturowym i religijnym;
- rozwój kariery zawodowej oraz zwiększenie szans na rynku pracy poprzez podniesienie kwalifikacji i zdobycie nowych doświadczeń;
- zwiększenie motywacji i satysfakcji w codziennej pracy.
In English
The context of the project.
Modern teaching has been one of the most important aims of our school for many years. We are convinced that well-educated managing staff as well as teaching staff striving to improve their skills will enhance our students’ educational opportunities and make them equal to the opportunities of their peers from better-developed countries, especially the European Union countries. The above may, in turn, create favourable conditions for the well-balanced development of the students.
We would like to improve the qualifications of both our teaching and managing staff within Erasmus+ Key Action 1. In the future, after our staff have been adequately trained, we want to carry out projects within the eTwinninig action as well as Erasmus+ Key Action 2.
Goals and assumptions of the Project:
- improvement of the skills associated with professional profile of the staff,
- upgrade of quality of the work of the staff,
- intensification of innovative actions in routine work with students,
- improvement in the command (knowledge) of foreign languages, and therefore:
- increasing the prospects for effective participation in future projects,
- facilitating access to foreign sources of knowledge,
- the possibility of establishing a direct cooperation with representatives of different companies and enterprises (avoiding intermediaries),
- preparing the staff for the work with groups, varying social, linguistic, cultural and religious background;
- the development of the professional career and enhancement of the opportunities on the labour market by improving competences and gaining new experiences,
- increasing staff motivation and satisfaction in their daily work.
Wydarzenia związane z projektem
- Kurs języka angielskiego na Malcie
- Dealing with cultural diversity in class: tips, challenges, opportunities
- Creativity In Teaching and Learning Rusing ICT: The Digital Classroom
- ICT in your Classroom
Kurs języka angielskiego odbył się w dniach 18 - 22 lipca 2017 r. w mieście Valetta na Malcie. Jego uczestnikami było pięcioro nauczycieli z naszej szkoły. Podczas kursu nauczyciele poznawali i utrwalali gramatykę języka angielskiego. Rozwijali swoje umiejętności komunikacji w języku angielskim oraz poszerzali leksykę. W ramach kursu uczestnicy odbyli również wycieczkę poznawczą po wyspach maltańskich - Valetta, Gozo, Comino.
Uczestnicy szkolenia podnieśli swoje umiejętności językowe i pewność w komunikowaniu się w języku angielskim, które można wykorzystać dla uatrakcyjnienia zajęć edukacyjnych z uczniami, podczas realizacji różnych projektów szkolnych.
Kliknij po więcej informacji
Szkolenie odbywające się w dniach 3 - 7 kwietnia 2018 r. w Kalamacie, w Grecji. Uczestnikami szkolenia były trzy nauczycielki języka angielskiego z naszej szkoły oraz nauczyciele z Rumunii, Hiszpanii i oczywiście z Grecji. Tematem szkolenia była międzykulturowość, a konkretnie praca wychowawcza i dydaktyczna
z grupami niejednorodnymi pod względem narodowościowym, kulturowym, językowym, religijnym i społecznym. Szkoleniu towarzyszyło zapoznanie z lokalną historią, geografią, zabytkami i zwyczajami kraju, miejscowości i regionu, w których odbywało się szkolenie.
Uczestnicy wymienili się informacjami o systemach edukacji ich krajów oraz poznali tradycje szkolnictwa zawodowego w Grecji. Podczas warsztatów analizowano problemy wychowawcze w grupach niejednorodnych pod względem kulturowym i społecznym, językowym oraz grupach niejednorodnych pod względem religijnym, proponowano rozwiązania i działania profilaktyczne.
W wyniku udziału w szkoleniu uczestnicy wymienili się doświadczeniami z innymi nauczycielami szkół z Grecji, Rumunii i Hiszpanii, co wzbogaciło ich warsztat pracy. Pogłębili swoją wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej w codziennej pracy, poznali efektywne metody i narzędzia pracy dydaktycznej i wychowawczej z grupami niejednolitymi pod względem narodowościowym, kulturowym, językowym, religijnym i społecznym. Również rozwinęli umiejętność myślenia krytycznego w odniesieniu do potrzeb i problemów przedstawicieli ww. grup, zapoznali się z zaproponowanymi sposobami zapobiegania oraz rozwiązywania konfliktów wychowawczych powstałych na tle narodowościowym, kulturowym i religijnym.
Kliknij po więcej informacji
Szkolenie odbywające się w dniach 20 - 24 marca 2017 r. w hiszpańskim mieście Alacala de Henares. W szkoleniu wzięło udział 40 osób z różnych krajów, takich jak: Grecja, Bułgaria, Irlandia, Rumunia, Włochy, Polska, Francja, Litwa, Łotwa oraz dwie nauczycielki z naszej szkoły. Organizatorem była hiszpańska firma szkoleniowa Cervantes Training. Podczas szkolenia przedstawiano różne metody pracy na lekcji z uczniem, wykorzystując Internet i technologie informacyjne. Uczestnicy szkolenia poznali nowe narzędzia takie jak Web 2.0 (Blogs, Microblogs, Wikis, Sicial networking, Bookmarking, RSS, Podcasting) oraz platforma edukacyjna Edmodo, która zapewnia bezpieczne środowisko dla uczniów, nauczycieli i rodziców, umożliwiając ich kontakt i współpracę.
Nauczyciele nauczyli się wykorzystywania różnorodnych narzędzi technologii informacyjno - komunikacyjnych, które można wykorzystać dla uatrakcyjnienia zajęć edukacyjnych z przedmiotów zawodowych, udoskonalili znajomość języka angielskiego oraz poznali kulturę hiszpańską i hostorię miasta w Alcala de Henares, w którym urodził się renesansowy pisarz hiszpański, Cervantes.
Kliknij po więcej informacji
Szkolenie odbywające się w dniach 20 - 24 lutego 2017 r. w greckiej Kalamacie, którego uczestnikami były trzy nauczycielki naszej szkoły. W ramach szkolenia poznały one nowe narzędzia technologii informacyjno - komunikacyjnych (ICT), takie jak: Wikispaces - umożliwia tworzenie stron internetowych, Wordpress (tworzenie blogów), Blogger (serwis blogowy) i Tackk (tworzenie stron internetowych). Uczestniczki szkolenia poznały również Kahoot, czyli platformę do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Zapoznały się z narzędziami Google służącymi do tworzenia, upowszechniania i przechowywanie dokumentów oraz możliwościami edycji obrazów i zdjęć w programie Photostage. Jednym
z elementów szkolenia była wycieczka poznawcza do Ancient Messini (kontekst multikulturowości) oraz spacer poznawczy w historycznej części Kalamaty.
Wszystkie oczekiwania stawiane wobec szkolenia zostały spełnione, poznane różnorodne narzędzia technologii informacyjno - komunikacyjnych zostaną wykorzystane dla uatrakcyjnienia zajęć edukacyjnych z uczniami z przedmiotów zawodowych.
Kliknij po więcej informacji