Slide background
Projekt: „Praktyki w Hiszpanii
- pierwszy krok do europejskiej kariery zawodowej”

edycja 2016

współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój.

PO WER

Slide background

Zapraszamy do obejrzenia filmu na temat praktyk w Hiszpanii

Zapraszamy na naszą nową stroną:

Wspomnienia praktykantów z Walencji 2016

• Edyta - technik hotelarz

Wraz z grupą uczniów z technikum nr.11 im. Piotra Wysockiego wzięliśmy udział w projekcie: „Praktyki w Hiszpanii – pierwszy krok do europejskiej kariery zawodowej”. Miejscem naszych praktyk była słoneczna Hiszpania. Tego miesiąca nigdy nie zapomnimy. Było ciężko lecz wszyscy wytrwaliśmy z uśmiechem do końca. Hiszpania to nie tylko piaszczyste plaże, palmy i nieustająca fiesta lecz także okazja do zdobycia doświadczenia zawodowego. Mój kierunek miał szansę popracować jako recepcjonista, kelner oraz housekeeper w Petit Palace Bristol. To zaowocuje w naszej przyszłej karierze. Tamtejsi pracownicy okazali się bardzo przyjaźni i pomocni. Dzięki wspólnej pracy szybko nauczyliśmy się podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim, które szlifowaliśmy na lekcjach.

Walencja to piękne miasto, które oferuje wiele atrakcji. Zwiedziliśmy miejscowe oceanarium, biopark, niezwykłe kino. Samo miasto posiada piękną architekturę. Miłośnicy pięknych widoków na pewno znajdą tam coś dla siebie. Mieliśmy okazję poznać kulturę poprzez udział w lekcji flamenco i gotowania tradycyjnej paelli na prowincji.

Wszyscy wrócili zadowoleni z bagażem drogocennych doświadczeń. Wyjazd wiele nam dał. Zaprocentuje to w naszej przyszłej karierze. Jest to mocna pozycja w naszym CV. Sam wyjazd to także świetna przygoda. Okazja do poznania nowej kultury i wspaniałej zabawy. Lecz wszystko co dobre kiedyś się kończy a wspomnienia zostaną na zawsze.

• Karolina - technik obsługi turystycznej

Dnia 2 lutego 2016 roku zaczęła się moja przygoda z Hiszpanią, kiedy razem z 20 osobami z mojej szkoły wyruszyliśmy do jednego z najbardziej atrakcyjnych turystycznie miast Hiszpanii – Walencji. Przed wyjazdem uczęszczaliśmy na dodatkowe zajęcia z języka hiszpańskiego i angielskiego, które miały nas przygotować do odbycia stażu za granicą.

Moje praktyki odbyły się w firmie Passion Bike. Panowała tam wspaniała atmosfera, gościnność i otwartość. Do moich obowiązków należało przygotowywanie rowerów do wycieczek, rozdawanie ulotek, pomoc w obsłudze klientów oraz udzielanie informacji turystycznej. Dzięki takiej formie pracy i kontakcie z osobami z całego świata udoskonaliłam swoje umiejętności z języka hiszpańskiego, francuskiego i angielskiego. Z pomocą mojego szefa oraz całego bardzo zgranego i życzliwego zespołu pracowników zdobyłam doświadczenie przydatne dla mojej przyszłej kariery, w branży turystycznej.

Poza pracą miałam dużo czasu na zwiedzanie tego malowniczego miasta, jakim jest Walencja. Jeździliśmy również cała grupą na wycieczki między innymi do Ciudad de las Artes y las Ciencias (Miasteczko Sztuki i Nauki), Bioparku, Oceanarium oraz na hiszpańska wieś, gdzie uczyliśmy się gotować paellę. Mieliśmy także okazję nauczyć się podstawowych kroków tańca Flamenco. Ponadto, uczęszczaliśmy na kurs języka hiszpańskiego w jednej z lokalnych szkół. Wspólne wycieczki, kursy i kolacje sprawiły, że cała grupa lepiej się zintegrowała. Podczas wspólnych posiłków rozmawialiśmy, żartowaliśmy i śpiewaliśmy, co było miłym urozmaiceniem wyjazdu.

Moim zdaniem, takie praktyki to nie tylko szansa na zdobycie nowych umiejętności, ale także na poznanie nowego kraju, kultury i na zawarcie nowych znajomości. Mimo, że początkowo miałam pewne obawy co do wyjazdu związane z pobytem w obcym kraju, teraz z chęcią jeszcze raz wzięłabym udział w takim projekcie. Po takim doświadczeniu jestem bardziej pewna swoich możliwości i bardziej chętna do poznawania nowych rzeczy.

Karolina Lenkowska

• Jakub - technik eksploatacji portów i terminali

Witam,
    nazywam się Jakub Wielkanowski i jestem uczniem drugiej klasy Technikum nr 11 im. Piotra Wysockiego w Warszawie. Dzięki projektowi
    z Unii Europejskiej „Praktyki w Hiszpanii - pierwszy krok do europejskiej kariery zawodowej”, mogłem wziąć udział w wyjeździe za granicę.
    W projekcie, oprócz mnie wzięło udział jeszcze 19 innych uczniów mojej szkoły. Rekrutacja rozpoczęła się już w październiku. Po ponad
    3 miesięcznym przygotowaniu, w postaci zajęć języka hiszpańskiego i angielskiego byliśmy gotowi do pracy za granicą. Każdy z nas był pełen ochoty do pracy i zaangażowany w każdą część projektu.
    Do Walencji wylecieliśmy 31.01.2016r. i już od pierwszej chwili Hiszpania zrobiła na nas ogromne wrażenie. Należy jednak pamiętać,
    iż celem naszej podróży było zbieranie cennego doświadczenia zawodowego, a nie odpoczynek, dlatego juz następnego dnia rozpoczęliśmy pracę. Każdy odbywał praktyki w firmach odpowiadających jego kierunkowi kształcenia. Pracowaliśmy od poniedziałku do piątku, po 6 godzin dziennie. Po pracy wzywały nas także inne obowiązki - gotowanie, sprzątanie, pranie. Była to dla nas dobra lekcja samodzielności, w której mogliśmy się sprawdzić. Na szczęście wszyscy podołali temu zadaniu. W ramach nagród za dobrze wykonywaną pracę, w weekendy udawaliśmy się na wycieczki. Poznaliśmy wszelkie walory turystyczne Walencji: Ciudad de la Artes y Cienas, Biopark, największy park w Europie - wyschniętą rzekę, plażę oraz wiele innych atrakcji. Nie zapomnieliśmy także o nauce. Wzięliśmy udział w kursie języka hiszpańskiego oraz tańca Flamenco. Wszystkie zajęcia były wyjątkowe dzięki niezwykłej radości Hiszpanów, jaką emanują w pracy. Nasi szefowie byli pomocni od pierwszego do ostatniego dnia pracy. Dzięki profesjonalnemu przygotowaniu i obszernej wiedzy teoretycznej otrzymaliśmy znakomite oceny stażów.
    Do Polski wróciliśmy 27.02.2016r. Po powrocie otrzymaliśmy wiele dokumentów potwierdzających nasze kwalifikacje. Zapewne pomogą nam one w otrzymaniu pracy w niedalekiej przyszłości.
    Dzięki temu wyjazdowi uwierzyłem w swoje możliwości. Poczułem, że świat stoi przede mną otworem, a kariera zawodowa poza naszym krajem nie jest trudna. Znacznie poprawiłem swoje umiejętności lingwistyczne, jak i wzrosła we mnie pewność siebie. Jeśli będzie możliwość ponownego wyjazdu zagranicznego lub wzięcia udziału w innym projekcie poszerzającym moje kompetencje zawodowe to na pewno wezmę w nim udział.

Jakub Wielkanowski

• Karolina - technik hotelarz

Jestem uczennicą klasy IV w Zespole Szkół im. Piotra Wysockiego w Warszawie na kierunku technik hotelarstwa. Dzięki szkole miałam możliwość odbycia stażu zagranicznego. Projekt „ Pierwszy krok do europejskiej kariery zawodowej – praktyki w Hiszpanii” był niesamowitym przeżyciem dla mnie. Taki wyjazd uczy odpowiedzialności, samodzielności, organizacji oraz współpracy w grupie. Oczywiście, aby wziąć udział w projekcie każdy z uczestników musiał dać coś od siebie. Mianowicie należało przejść rekrutacje, odbyć obowiązkowe spotkania oraz uczęszczać na dodatkowe zajęcia z języka angielskiego i hiszpańskiego. Podczas wyjazdu również był obowiązek nauki języka hiszpańskiego i lekcje z tym związane zostały zorganizowane na miejscu. Ponadto zapewniono nam zakwaterowanie, wyżywienie, miejsca pracy, gdzie odbywaliśmy staże, przelot samolotem w obydwie strony, dojazd autokarem do miejsca zamieszkania oraz niezwykłe atrakcje w czasie wolnym.
    Pracowałam w hotelu Petit Palace Bristol, w którym przyjęto mnie oraz inne osoby z wielką serdecznością. Moimi głównymi zadaniami w dziale housekeepingu było ścielenie łóżek, wycieranie kurzu, odkurzanie i zmywanie podłogi oraz uzupełnianie galanterii hotelowej w jednostkach mieszkalnych. W dziale gastronomicznym pracowałam przy serwowaniu śniadań. Do moich obowiązków należało sprzątanie stolików po śniadaniach oraz nakrywanie czystej zastawy stołowej dla kolejnych gości, zapisywanie numerów pokoi gości, którzy zeszli na śniadanie, a po zakończonych wszystkich konsumpcjach musiałam posprzątać salę konsumencką i przygotować ją na funkcję śniadaniową na następny dzień. Również znalazłam się w recepcji hotelowej, gdzie sprawdzałam rezerwację gości, wprowadzałam ich dane do systemu po zameldowaniu, ponadto wypisywałam i drukowałam listy powitalne, które następne roznosiłam do pokojach wraz ze słodkimi babeczkami. Pracowników hotelu wspominał miło i ciepło, gdyż dołożyli wszelkich starań aby pomoc w odnalezieniu się w nowym środowisku. Z niektórymi utrzymuję kontakt do dziś.

Podczas czasu wolnego odwiedziliśmy miedzy innymi hiszpańską wieś, gdzie uczono nas gotować hiszpańskie danie „paella”, pojechaliśmy na plażę, odbyliśmy krótki kur gotowania oraz nauki tańca flamenco, zwiedziliśmy miasto oraz zobaczyliśmy wiele innych niesamowitych atrakcji.

Dzięki projektowi rozwinęłam się zawodowo, poznałam inną kulturę oraz język hiszpański, zawarłam nowe znajomości, nauczyłam się samodzielności oraz doświadczyłam wspaniałych przygód. Cieszę się, że miałam możliwość uczestniczenia w projekcie, gdyż tak wyjazd może mi się więcej w życiu nie przydarzyć. Polecam każdemu korzystanie z takich wyjazdów, jeśli to tylko możliwe.

• Łukasz - technik ekonomista

W dniach 1.02-26.02.2016r. odbyłem staż w Hiszpanii. Moim miejscem praktyk był dział księgowy hostelu B&B Hi! Valencia. Pracę zaczynałem o 11:00, natomiast kończyłem o 16:00. W razie potrzeby prosiłem opiekuna o wcześniejsze wyjście i odrabiałem stracony czas następnego dnia, więc nie było źle. Dogadywałem się z opiekunami w głównej mierze po angielsku, ale zadania i programy komputerowe wymagały ode mnie podstawowej znajomości hiszpańskiego. Byli bardzo cierpliwi i wyrozumiali oraz starali się przekazać mi jak najwięcej informacji. Po pracy wracaliśmy do mieszkań, żeby odpocząć. Zakwaterowanie spełniało wszystkie wymogi, mieszkania były przestronne oraz kompletnie urządzone.
    W weekendy, gdy nie pracowaliśmy, braliśmy udział w zajęciach kulturowych np. kurs tańca flamenco, kurs gotowania paelli, lekcje hiszpańskiego czy zwiedzanie atrakcji Walencji. Warto dodać, że ludzie w Walencji są bardzo życzliwi i pomocni. W pierwszym tygodniu trudno nam było się odnaleźć w zupełnie obcym miejscu, ale napotkani przechodnie z uśmiechem służyli pomocą. Już po tygodniu każdy czuł się w Walencji jak u siebie w domu. Podczas pobytu dostawaliśmy kieszonkowe, choć nie było nam aż tak bardzo potrzebne, gdyż wyżywienie było zapewnione z projektowych pieniędzy. Czy polecam wziąć udział w zagranicznych praktykach? Jeśli macie taką szansę, nie wahajcie się ani chwili. Zawiązałem wiele ciekawych znajomości, poznałem obcą kulturę, nauczyłem się odpowiedzialności i pewności siebie. Bez wątpienia, będę pamiętał ten wyjazd do końca życia.

Łukasz Jachacy

• Turyści w pracy_3

Hotelarze w pracy

• Dwie Martyny obserwujące obsługę gości w recepcji hotelowej
  • Ula przygotowująca nakrycia w sali śniadaniowej
  • Weronika w trakcie codziennego serwisu w lobby hotelowym

Organizcja reklamy w pracy

• Praktyki_1
  • Praktyki_2

Ekonomiści w pracy

• Ula podczas obsługi urządzeń biurowych.
  • Łukasz podczas pracy z dokumentacją księgową.

Porty i terminale

• Jakub W. i Jakub M. doskonalący obsługę środków transportu
  • Jakub M. i Jakub W. przygotowujący środki transportu dla klientów
  • Noemi i Aleksander podczas oceny stanu technikcznego środków transportu

Czas wolny

• integrowali się podczas wspólnych posiłków