tydzien profilaktyki

Oto artykuły prezentujace poszczególne dni tygodnia profilaktyki

  • Rozpoczął się w naszej szkole ”Tydzień Profilaktyki”
  • Dzień drugi ”Tygodnia Profilaktyki”.
  • Trzeci dzień ”Tygodnia Profilaktyki”.
  • Czwarty dzień ”Tygodnia Profilaktyki”.
  • XX Integracyjny Bal Karnawałowy „ W Krainie Lodu” dla osób z niepełnosprawnością.

7.02.2018 r. pierwszy dzień to spotkanie klas pierwszych z panią Joanną z Fundacji Vis Maior i Fundacji Pies Przewodnik.,  która jest osobą  niewidomą i jej psem przewodnikiem Brysiem oraz panem Bogdanem Banasiem wolontariuszem i pracownikiem wraz z psem asystującym Rivą.

Pani Joanna odpowiadała uczniom na następujące pytania:

Co należy do zadań psa przewodnika?

Pies przewodnik jest oczami osoby niewidomej. W dużym stopniu to od niego zależy jak sprawnie jego właściciel będzie funkcjonował oraz na ile będzie w stanie zapomnieć o swojej niepełnosprawności. Dlatego tak istotny jest wybór odpowiedniego czworonoga i jego późniejsza tresura. Sprawdź, co warto wiedzieć o tych niesamowitych zwierzakach i dlaczego taki pies to prawdziwy skarb!

Selekcja – który pies może być przewodnikiem?

Rola przewodnika jest związana z licznymi cechami, którymi musi wykazywać się pies. Część z nich można osiągnąć w trakcie żmudnego treningu, jednak niektóre są silnie wpisane w zdolności określonych ras.

Poszukiwane zdolności bardzo często posiadają labradory, które w Polsce stanowią najliczniejszą grupę wśród psów przewodników. Wybór jest związany przede wszystkim z ich predyspozycjami, umiejętnością zapamiętywania oraz szybkiego uczenia się, a także z możliwością łatwego przystosowywania się do nowych opiekunów.

Na czym polega szkolenie psa przewodnika?

Proces szkolenia trwa dwa lata i rozpoczyna się już od narodzin zwierzaka, kiedy to wyselekcjonowane szczeniaki trafiają do rodzin zastępczych. Tam przez pół roku uczą się funkcjonowania w mieście, jeżdżą środkami transportu miejskiego, poznają nowe odgłosy oraz oswajają się z widokiem ludzi i innych zwierząt.

Potem przechodzą testy, które sprawdzają przede wszystkim, czy kandydat na przyszłego przewodnika nie wykazuje zachowań agresywnych oraz czy posiada wymagane predyspozycje. Lista wymagań jest długa, ponieważ wybór właściwego psa ma wpływ na dalsze szkolenie. Zakwalifikowany przyszły przewodnik trafia następie do ośrodka szkoleniowego gdzie jest trenowany przez kolejne osiem miesięcy.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem młodzieży z klas pierwszych oraz ich wzorowym zachowaniem, młodzież zadawała jeszcze  więcej pytań , głównie związanych z niepełnosprawnością, jak również życiem Pani Joanny. 

Drugą atrakcją tego dnia były warsztaty florystyczne dla zainteresowanych uczniów.

Warsztaty odbyły się pod okiem profesjonalnego florysty/ architekta zieleni pana Michała Soleckiego.  Na warsztatach panowała miła atmosfera, tworzyliśmy wianki całoroczne z mchu i dekoracji, które można dac w prezencie lub zwyczajnie udekorować drzwi lub mieszkanie. Był to czas kreatywnego wykorzystania swoich umiejętności, jak również nauki współpracy.

Zdjęcia z części pierwszej - pies przewodnik

  • Pies przewodnik_1
  • Pies przewodnik_2
  • Pies przewodnik_3
  • Pies przewodnik_4
  • Pies przewodnik_5
  • Pies przewodnik_6
  • Pies przewodnik_7
  • Pies przewodnik_8

Zdjęcia z drugiej części - warsztaty florystyczne

  • Warsztaty florystyczne_1
  • Warsztaty florystyczne_2
  • Warsztaty florystyczne_3
  • Warsztaty florystyczne_4
  • Warsztaty florystyczne_5
  • Warsztaty florystyczne_6
  • Warsztaty florystyczne_7
  • Warsztaty florystyczne_8
  • Warsztaty florystyczne_9
  • Warsztaty florystyczne_10
  • Warsztaty florystyczne_11
  • Warsztaty florystyczne_12
  • Warsztaty florystyczne_13
  • Warsztaty florystyczne_14
  • Warsztaty florystyczne_15
  • Warsztaty florystyczne_16
  • Warsztaty florystyczne_17
  • Warsztaty florystyczne_18
  • Warsztaty florystyczne_19
  • Warsztaty florystyczne_20
  • Warsztaty florystyczne_21
  • Warsztaty florystyczne_22
  • Warsztaty florystyczne_23
  • Warsztaty florystyczne_24
  • Warsztaty florystyczne_25
  • Warsztaty florystyczne_26

 

Read More

8.02.2018 r. drugi dzień to spotkanie uczniów klas trzecich i czwartych mające na celu zwiększenie świadomości zdrowotnej w zakresie problemów płodności, możliwości zapobiegania i leczenia niepłodności . Osobami prowadzącymi wykłady są lekarze oraz wykwalifikowani edukatorzy, którzy dziś nas zaszczycili  i „nauczyli”. Gośćmi naszymi byli specjaliści z Kliniki Bocian.

Również klasy pierwsze uczestniczyły  w warsztatach  prowadzonych przez osoby w ramach Programu Profilaktycznego Epsilon:

Celem warsztatów dla klas pierwszych było:

  • Kształtowanie postaw tolerancji i wzajemnego szacunku w klasie.
  • Budowanie pozytywnych relacji pomiędzy uczniami
  • Budowania poczucia przynależności do pozytywnej grupy rówieśniczej
  • Zapobieganie przemocy rówieśniczej w klasach
  • Zapobieganie izolacji i odrzuceniu w klasie.

  • dzień drugi_1
  • dzień drugi_2
  • dzień drugi_3
  • dzień drugi_4
  • dzień drugi_5
  • dzień drugi_6
  • dzień drugi_7
  • dzień drugi_8
  • dzień drugi_9
  • dzień drugi_10
  • dzień drugi_11
  • dzień drugi_12

Read More

9.02.2018 r. trzeci dzień to kontynuacja uczestniczenia kolejnych klas pierwszych w ramach Programu Profilaktycznego Epsilon. Warsztaty dotyczą tematyki tolerancji, zapobiegania przemocy oraz odrzucenia w klasie.

Ten dzień to także inne atrakcje. Zainteresowani uczniowie klas 1 i 2 będą uczestniczyć w warsztatach decoupage prowadzonych przez artystkę Martynę Mościcką.

Decoupage

Technika ozdabiania przedmiotów polegająca na przyklejaniu na odpowiednio przygotowaną powierzchnię wzoru wyciętego z papieru lub serwetki. Ozdabiać można praktycznie wszystkim co wpadnie w ręce, stąd decuopage na szkle, na drewnie, plastiku czy metalu.

Decoupage klasyczny, taki który wykonują nasi uczniowie polega na naklejaniu wzoru z papieru i pokryciu go wieloma warstwami lakieru tak, aby wtopił się całkowicie i nie był wyczuwalny przy dotknięciu.

  • dzień drugi_1
  • dzień drugi_2
  • dzień drugi_3
  • dzień drugi_4
  • dzień drugi_5
  • dzień drugi_6
  • dzień drugi_7
  • dzień drugi_8

Read More

12.02.2018 r. czwarty  dzień to spotkanie uczniów wszystkich klas (delegacje z klas-po 6 osób) ze sportowcem panem Szymonem Kołeckim- sztangista, złoty medalista w Pekinie 2008r.

Spotkanie odbyło się na sali gimnastycznej, gdzie w miłej atmosferze sportowiec przedstawiał swoje osiągnięcia i sukcesy. Oto niektóre z nich o których mówił Szymon Kołecki.

Igrzyska olimpijskie

Olimpiada

Miejsce

Data

Konkurencja

Rezultat

Sydney 2000

Sydney

24 września 2000

kat. 94 kg

 – 405 kg

Pekin 2008

Pekin

17 sierpnia 2008

kat. 94 kg

 – 403 kg

Mistrzostwa świata

Mistrzostwa Świata

Miejsce

Data

Konkurencja

Rezultat

Ateny 1999

Ateny

1999

kat. 94 kg

 – 405 kg

Antalya 2001

Antalya

2001

kat. 94 kg

 – 402,5 kg

Santo Domingo 2006

Santo Domingo

2006

kat. 94 kg

 – 392 kg

Chiang Mai 2007

Chiang Mai

2007

kat. 94 kg

 – 392 kg

Ponadto Pan Szymon Kołecki opowiadał  młodzieży o swoim życiu prywatnym, rodzinie i swoich dzieciach.

Odpowiadał na liczne pytania od młodzieży dotyczące : jak wyglądają treningi, z czego składa się dieta u sportowca,  pogodzenie życia zawodowego z rodzinnym, doping  itd.

Dzień dzisiejszy to także warsztaty klas pierwszych z osobami z Centrum Młodych dotyczące integracji oraz pracy na zasobach. Centrum Młodych realizuje projekt „Wsparcie w starcie” stawiając na kompleksowe rozwiązania. Współpracują z lokalnymi organizacjami, instytucjami i biznesem. Wsparcie otrzymują ludzie którzy potrzebują  uzupełnienia konkretnej wiedzy i umiejętności, jak również szukają całościowej ścieżki rozwoju. W tym wszystkim pomagają doradcy zawodowi, psycholodzy oraz doświadczeni mentorzy. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to może zajrzeć na fb.com/SposobNaSamodzielnosctupraga.waw.pl, ul. Inżynierska 1 lok.79 Warszawa.

Fundacja TUS to kolejne wydarzenie w dniu dzisiejszym zaproponowane dla klas drugich. Projekt „Niepełnosprawni? A kto to? „. W trakcie warsztatów młodzież rozmawiała o tym kim jest osoba niepełnosprawna, oraz spotkał się z 3 osobami : osoba na wózku, niewidoma, niesłysząca.

Poruszano tematy jak zachować się w stosunku do osoby niepełnosprawnej.

  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_1
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_2
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_3
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_4
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_5
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_6
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_7
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_8
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_9
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_10
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_11
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_12
  • Spotkanie z Szymonem Kołeckim_13

Read More

15.02.2018 r grupa uczniów uczestniczących w Balu Karnawałowym, który odbył się 3 lutego 2018 roku została zaproszona  do Sejmu RP, gdzie odebrała podziękowanie dla szkoły oraz uczestniczących wolontariuszy. Chociaż pogoda nie rozpieszczała zostaliśmy przywitani niezwykle ciepło, poczęstowani pączkiem, wyświetlano prezentacje i filmy z Balu. Równie gorąco dziękowała przedstawicielka Fundacji Świat na Tak zapraszając na 25-lecie, które odbędzie się 17.05.2018 roku w Teatrze Roma.

Uczniowie Bartłomiej Wysocki oraz  Rafał Tomaszewski  w duchu pomocy innym , jak prawdziwi wolontariusze częstowali całą sale pączkami. Zwiedziliśmy Sejm oraz udaliśmy się na ciepłą herbatę. Był to niezwykle miły czas i krzepiące jest jak dużo uczniów jest zaangażowanych w pomoc innym. Tak dalej moi mili!!!

Uczniowie uczestniczący w Balu i podziękowaniach:

  1. Alicja Jasik
  2. Zuzanna Rudzińska
  3. Dominika Zajdowska
  4. Klaudia Senkowska
  5. Karol Sochaj
  6. Adam Malinowski
  7. Bartłomiej Wysocki
  8. Rafał Tomaszewski

Opiekun: Magdalena Solecka-Opałacz

  • Bal integracyjny_1
  • Bal integracyjny_2
  • Bal integracyjny_3
  • Bal integracyjny_4
  • Bal integracyjny_5
  • Bal integracyjny_6
  • Bal integracyjny_7
  • Bal integracyjny_8
  • Bal integracyjny_9

Read More

Tu jesteśmy